Arrow
Arrow
Slider

Podstawy LinkedIn – jakie elementy profilu uzupełnić na początek?

podstawy linkedin

Podstawy LinkedIn – jakie elementy profilu uzupełnić na początek?

Niezależnie od obranego celu, podstawowe sekcje wymagają uzupełnienia, jeśli chcemy być dobrze postrzegani. Należą do nich:

  • zdjęcie profilowe: dobrej jakości zdjęcie dopasowane do rodzaju działalności, którą prowadzisz;

  • zdjęcie w tle: które może dla ciebie sprzedawać, jeśli umieścisz na nim odpowiednie informacje; przygotowując zdjęcie w tle warto pamiętać o tym, że fotografia profilowa znajduje się na środku i w związku z tym rozmieścić ewentualny tekst tak, by nie był przez nią zakryty;

  • nagłówek (headline): to informacja, na podstawie której użytkownicy najczęściej podejmują decyzję o tym czy nawiązać z tobą kontakt; powinien być krótki i mówić o tym, w jaki sposób możesz pomóc potencjalnemu odbiorcy, może zawierać tematy, którymi się zajmujesz w pracy zawodowej lub nazwę stanowiska pracy; nagłówek warto wzbogacić symbolami (np. gwiazda lub strzałka) dla zwrócenia uwagi;

  • podsumowanie (summary): to krótki zarys wartości, którą sobą stanowisz; w tym tekście warto wydobyć ze swojego doświadczenia zawodowego to, co najcenniejsze, uwzględnić szczególne umiejętności lub kwalifikacje istotne z punktu widzenia odbiorcy; polecam nie powtarzać informacji, które są zawarte w innych miejscach profilu oraz unikać wyliczanek uzyskanych certyfikatów lub kwalifikacji; pamiętajmy, że ta część ma za zadanie zaciekawienie odbiorcy.

Na co w pierwszej kolejności zwracają uwagę osoby wysyłające zaproszenia do sieci oraz rekruterzy?

  • Czy posiadasz zdjęcie profilowe? I czy to zdjęcie przedstawia Ciebie? Zgodnie z regulaminem LinkedIn, na fotografii profilowej powinna być widoczna twoja twarz. Jeśli nie uzupełniłeś tego elementu, wartość twojego profilu w oczach odbiorców spada.

  • Co masz napisane w nagłówku? W tym medium społecznościowym nagłówek bardzo często warunkuje decyzję o wysłaniu zaproszenia do grona znajomych. Headline typu „I bet you would look good naked” jest nieprofesjonalny, nie na miejscu, ale trafia do określonej grupy docelowej. Zanim stworzysz jakiś tekst, zastanów się, kto jest twoim odbiorcą, kogo chcesz mieć w swojej sieci. Czy nagłówek „Otwarty na propozycje…” jest dobry? Kwestia doprecyzowania grupy docelowej. Osobiście nie jestem zwolenniczką podobnych sformułowań, uważam, że są lepsze sposoby na komunikowanie potrzeby zmiany miejsca zatrudnienia, jak np. umieszczanie kreatywnych postów, nawiązywanie bezpośredniego kontaktu z firmami, w których chcemy podjąć zatrudnienie.

  • Co mówi o tobie podsumowanie? Summary to nie miejsce na kopiowanie CV ani listu motywacyjnego. To raczej miejsce na elevator pitch (tzw. mowę windową), poprzez którą starasz się sprzedać odbiorcy swoją wartość. Warto podsumować doświadczenie, sumując lata przepracowane na określonym stanowisku lub wykonując określone czynności, np. Jestem… 12 lat w sprzedaży nauczyło mnie… Podsumowanie to również miejsce na przekazanie swojej życiowej i zawodowej misji, na komunikację wartości.

  • Czy jest zdjęcie w tle? Twój profil będzie wyglądał lepiej, jeśli dopracujesz ten element. Może on dla ciebie sprzedawać, może komunikować, czym się zajmujesz i co oferujesz swoim klientom, może wskazywać na twoje pasje i zainteresowania.

  • Czy dodałeś media? Czy dzielisz się publikacjami, prezentacjami? Czy masz stronę internetową? Gdzie indziej w sieci można cię znaleźć i czy udostępniasz takie informacje?

  Czytałeś moją książkę “Marka osobista bez tajemnic”? Znajdziesz ją tutaj. Weź udział w kursie “Jak budować markę osobistą na LinkedIn?” lub skorzystaj z indywidualnych konsultacji. Dowiedz się więcej, wysyłając wiadomość na adres: kontakt@monikagawanowska.pl

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *