Arrow
Arrow
Slider

Budowanie marki osobistej – co zyskasz?

marka osobista korzysci

Ten artykuł możesz również odsłuchać:


Zasadnicze pytanie. Jedni mówią: „zaczynaj z wizją końca”. Ja mówię: „zaczynaj z wizją celu”. Oba podejścia są istotne z punktu widzenia efektywnego działania i ściśle ze sobą powiązane. Aby wiedzieć, jaki cel chcę osiągnąć, zwykle zastanawiam się nad szerszą perspektywą – gdzie chcę się znaleźć ostatecznie? Wyznaczam sobie cel ostateczny, a następnie określam podcele, które mnie do niego zaprowadzą.

Korzyści z prowadzenia, kreowania, budowania marki osobistej są olbrzymie. Nadają wartość każdej dziedzinie życia. Ukazują, w jakim stopniu identyfikujesz się z wykonywaną pracą, z pasjami, które pielęgnujesz i hobby, które zapewnia tobie rozrywkę. Marka osobista przekazuje nadrzędne wartości, jakimi się kierujesz w życiu i konsekwentne działania uwiarygodniające twoje zasoby. Spójna strategia i postępowanie taktowne, pełne szacunku, profesjonalizmu, lojalności wobec własnych zasad, czy to w życiu „realnym”, czy też w mediach społecznościowych, tworzą wizję ciebie jako eksperta w określonych dziedzinach, szczęśliwego człowieka funkcjonującego w zbudowanym przez siebie ciężką pracą szczęśliwym świecie.

W sferze zawodowej posiadanie wysokiej jakości marki osobistej gwarantuje zwiększenie pozycji konkurencyjnej, ograniczenie ryzyka utraty pracy lub bezrobocia. Konsekwentna dbałość o wizerunek na wielu polach pozwala pracować za satysfakcjonujące, coraz wyższe stawki, przy jednoczesnym poszanowaniu dla własnych zasad. Gdy tożsamość twojej marki zacznie działać, zauważysz, że poznajesz coraz więcej wartościowych ludzi, o podobnych zainteresowaniach lub aspiracjach, ludzi, którzy nie będą blokadą twoich marzeń, ale dźwignią potęgującą wartość twojego sukcesu.

Na rynku pracy jesteś tylko aktywem. Zadbaj o to, aby jego wartość była odpowiednio wysoka i rosnąca w czasie, tożsamość pożądana, zabezpieczenie odpowiednimi zasobami adekwatnie duże a wniesiona wartość intelektualna do przedsiębiorstwa odwrotnie proporcjonalna do poniesionych przez pracodawcę inwestycji.

Marka osobista to twoja darmowa reklama. Kreując swój wizerunek w sieci oraz poza nią, automatycznie promujesz się w pewien sposób w określonych kręgach. Świadomie zbudowana marka, oparta na spójnej i przemyślanej strategii, jest filarem twojej autopromocji. I nic nie kosztuje. Nie wystawia faktury. Nie wyciąga pieniędzy z twojej kieszeni czy z portfela. Nie zabiera od ciebie nic poza czasem, który inwestujesz w swoje lepsze jutro, w rozwój swojej kariery zawodowej.

Marka osobista pracuje również dla twojego biznesu. Jest nieocenionym narzędziem, które pomaga w networkingu. Profesjonalnie przygotowane profile w mediach społecznościowych wprost przyciągają zainteresowanych tematyką, którą się zajmujesz. Twoje zasoby, które udostępniasz w przemyślany sposób również poza siecią Internet, skupiają wokół ciebie fanów, zainteresowanych a także przyszłych klientów.

Nie lubisz sprzedawać? Masz problem z pozyskiwaniem klientów? Nie wiesz, jak masz zdobyć nowych kontrahentów, z kim podpisać nową umowę? Świetnie się składa. Marka osobista zrobi to wszystko za ciebie. Ty popracuj nad swoim wizerunkiem, nad swoim wyglądem, zrób sobie profesjonalną sesję zdjęciową, zadbaj o dobrą i widoczną prezentację w sieci i poza nią i pozwól zmianom zachodzić na twoich oczach. Wkrótce twoja sława cię wyprzedzi. Jesteś profesjonalistą, zachowuj się jak profesjonalista. Buduj w ten sposób swoją reputację. Od dobrej reputacji już prosta droga do nowych potencjalnych klientów.

Ostatecznie marka osobista to szacunek, który ty zdobywasz. To poważanie, które zyskujesz w oczach innych.

Jak widzisz, korzyści są ogromne. Ponadto masz możliwość wyprzedzić innych (tzw. konkurencję) o co najmniej dwa kroki – marka osobista to trend przyszłości. Już teraz pracodawcy, kontrahenci, klienci sprawdzają siebie nawzajem w sieci. Ty też chcesz wiedzieć, z kim będziesz pracować. Dlatego „googlujesz” imię i nazwisko przyszłego szefa, dlatego właśnie szukasz informacji na forach internetowych o rekomendowanych specjalistach (np. lekarzach), dlatego bardzo wiele decyzji poprzedzasz wyszukiwaniem różnych opcji w sieci.

Wkrótce posiadanie swojego portfolio w postaci strony internetowej będzie wymogiem, aby dostać dobrą pracę. Wkrótce przyszły pracodawca będzie zapraszał na rozmowy kwalifikacyjne tylko osoby, które mają profil na Goldenline lub LinkedIn. Myślisz sobie: „ja prowadzę działalność, to mnie nie dotyczy”. Tym bardziej ciebie to dotyczy. Dlatego że tradycyjna sprzedaż (i nie myślę tu tylko o produktach, ale również o usługach) odchodzi w zapomnienie. Nadchodzi era e-commerce. Możesz pozwolić Google Adwords, by zrobił wszystko za ciebie i zapłacić naprawdę duże pieniądze, a możesz zbudować swoją markę osobistą, wokół której skupisz grono odbiorców, które będzie generować kilkanaście – kilkadziesiąt procent twojej sprzedaży zupełnie za darmo.

Możesz też myśleć: „mam już tylu klientów, że więcej nie potrzebuję, nie ma więc sensu budowanie marki osobistej”. Jednak czy naprawdę uważasz, że stanie w miejscu i czekanie aż konkurencja wykorzysta twoją bierność jest dobrym rozwiązaniem?

Ja tak nie uważam.
Konkurencja nie śpi.
I ty się wreszcie obudź.
I zacznij działać.


Jeśli podane tutaj korzyści w jakimś stopniu identyfikujesz z wytyczonymi przez siebie w długim lub okresie celami, to marka osobista jest tym, czego potrzebujesz.


Aby być na bieżąco, zapisz się na NEWSLETTER i polub mój FANPAGE na Facebooku.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *