Arrow
Arrow
Slider

LinkedIn – jak zacząć?


Ten artykuł możesz również odsłuchać:


Zanim zaczniesz:

LinkedIn to sieć społecznościowa dla profesjonalistów i zdecydowanie wyróżnia się w obszarze mediów społecznościowych. Może się stać skutecznym narzędziem do nawiązywania nowych kontaktów biznesowych, może się okazać pomocna podczas poszukiwania pracy, może stać się miejscem, w którym twoja sprzedaż skoczy do góry, ponieważ z całą pewnością znajdziesz tu swoich klientów.

Oczywiście, weź pod uwagę swoją grupę docelową. Jeśli są nią niepokorni dwudziestolatkowie, malujący się na czarno, to z całą pewnością, znajdziesz ich tu niewielu. Podkreślam, że jest to sieć dla profesjonalistów i mam nadzieję, że jak najdłużej taką pozostanie.

Za tym, jakich ludzi skupia ta platforma społecznościowa, idzie styl komunikacji. Rzadko gratulujemy sobie z okazji urodzin, nie znajdziesz tu zdjęć usg, sesji brzuszkowych i chwalenia się rodzinnym wyjazdem na wakacje. Tutaj przeczytasz wartościowe wpisy oraz artykuły bardzo doświadczonych i wykwalifikowanych osób, które cenią sobie jakość i określony poziom przekazywanej wiedzy. Poziom wysoki dla uściślenia.

Jak zacząć?

Zarejestruj się. To nic nie kosztuje. Wystarczy adres e-mail i kilka prostych informacji na twój temat. Kiedy już będziesz miał ten etap za sobą, możesz bez przeszkód obserwować, jak działa ta sieć, co jest w niej publikowane i jakie zwyczaje w niej obowiązują.

Jeśli chcesz, by znaleźli cię rekruterzy, potencjalni partnerzy biznesowi, uzupełnij swój profil. Mówią, że wystarczy kilka minut, aby to zrobić. Jednak aby mieć profil najwyższego stopnia (co wiąże się z wypełnieniem większości rubryk) potrzebujesz tych minut minimum kilkanaście.

Nie kłam. Jeśli kiedykolwiek dojdzie do osobistego spotkania z kimś sieci, jest bardzo prawdopodobne, że twoja nieszczerość wyjdzie na jaw, co może negatywnie wpłynąć na twoją reputację. Pamiętaj, że nie musisz mieć kilku skrótów przed imieniem i nazwiskiem (np. phd, mba, mgr, dr hab.), aby być wartościowym towarzyszem do rozmów biznesowych. Każdy ma prawo do rozwoju i każdy kiedyś był na początku swojej drogi czy też kariery zawodowej.

Dodaj krótki opis – podsumowanie, w którym zawrzesz np. swoją misję życiową lub opiszesz czym się aktualnie zajmujesz.

Dodaj słowa kluczowe (w moim przypadku są to: „Marka osobista. Sprzedaż. Rozwój”), dzięki którym osoby poszerzające swoją sieć będą mogły w szybki sposób sklasyfikować cię jako interesującą z biznesowego punktu widzenia osobę.

Bądź aktywny. Dodawaj wpisy. Możesz dodawać artykuły (by uaktywnić tą formę, zmień język na angielski).

Społeczność na LinkedIn jest zaangażowana i uprzejma (w większości przypadków). Kultura osobista i kultura wypowiedzi bardzo się liczy. Dlatego swobodnie wyrażaj swoje odmienne zdanie, jednak pamiętaj, żeby nie przekraczać bariery hejtu, bo nie ma tu na niego miejsca.

Chwal się! Jeśli prowadziłeś szkolenie, prezentację, jeśli awansowałeś.

Dziel się! Jeśli masz jakiekolwiek cenne dla społeczności spostrzeżenia biznesowe.

Ucz się! Od siebie i od innych sobie podobnych.


Jeśli chcesz czytać więcej podobnych artykułów, zapisz się na NEWSLETTER i obserwuj mój FANPAGE na Facebooku.


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *