Arrow
Arrow
Slider

Jak pozyskiwać kontakty na LinkedIn?

jak-pozyskiwac-kontakty-na-linkedin

 


Ten artykuł możesz również odsłuchać:


Jak pozyskiwać kontakty na LinkedIn?

Poniższe wskazówki mogą okazać się dla ciebie wartościowe, jeśli:

  • chcesz wykorzystywać LinkedIn do pozyskiwania klientów,
  • szukasz odbiorców treści, które tworzysz,
  • pracujesz nad wizerunkiem eksperta,
  • zamierzasz podejmować działania marketingowe (dotyczące produktów, marek oraz osób).

Nadrzędna zasada: CEL

(więcej na ten temat przeczytasz w tym artykule)

Po co jesteś na LinkedIn?

Jeśli jesteś na LinkedIn tylko po to, by aktualizować profil, by stworzyć internetową wizytówkę, rozwój sieci może nie być twoim priorytetem.

Jeśli na LinkedIn są twoi klienci, czas przemyśleć sposób dodawania nowych kontaktów do sieci.

Podejmuj działania w kontekście wytyczonego CELu.

Nadrzędna zasada: GRUPA DOCELOWA

Do kogo chcesz dotrzeć na LinkedIn?

Czy będą to:

  • klienci,
  • rekruterzy,
  • czytelnicy bloga,
  • osoby do współpracy,
  • ? (← wstaw swoją odpowiedź)

Kiedy wiesz, do kogo będziesz się zwracał (czy to wysyłając zaproszenia, czy też publikując treści), odpowiedz na 2 podstawowe pytania:

  • jakie problemy mają twoi odbiorcy,
  • jakie ich problemy ty możesz rozwiązać?

A także:

  • gdzie pracują,
  • gdzie mieszkają,
  • jakie stanowiska zajmują,
  • w jakiej branży działają,
  • a może nawet jaką skończyli szkołę?

Im więcej szczegółów, tym dokładniejsze wyniki wyszukiwania.

No właśnie. Bo pozyskiwanie kontaktów na LinkedIn, to nie tylko bezmyślne klikanie „Wyślij zaproszenie” do osób podpowiedzianych przez algorytm…

Jak zdobywać kontakty na LinkedIn?

  1. Dodaj e-mail i zaimportuj kontakty.
  2. Dodaj klientów, współpracowników, osoby, z którymi kiedyś (współ)pracowałeś. Weź swój zbiór wizytówek i wyszukaj na LinkedIn. Na pewno masz coś, czego chcą i oni, np. wiedzę, którą możesz się z nimi podzielić i taki argument możesz zawrzeć w zaproszeniu.
  3. Aktywnie korzystaj z wyszukiwarki. Używaj wyszukiwania zaawansowanego, by wysyłać zaproszenia do tych, których chcesz mieć w swojej sieci, a nie do każdego.
  4. Proś o przedstawienie. Zwróć uwagę, by prośbę odpowiednio umotywować i być uprzejmym. Desperackie prośby (w stylu: „Przedstawisz mnie panu X, bo już pół roku nie mogę znaleźć pracy, a zauważyłem, że jego firma dodała ogłoszenie”) nie są mile widziane.
  5. Szukaj wpływowych osób oraz liderów opinii w interesującej cię branży. Obserwuj ich, „śledź” ich aktywność, włączaj się do rozmowy i ocieplaj relacje. Po pewnym czasie możesz wysłać zaproszenie.
  6. Wysyłaj zaproszenia. Wróć. Wysyłaj spersonalizowane zaproszenia. Dlaczego to robić, skoro prawie nikt tego nie robi? Właśnie dlatego, że nikt tego nie robi. Jeśli ty to zrobisz, zostaniesz zapamiętany (chociaż na chwilę), najprawdopodobniej zostaniesz pozytywnie odebrany i być może zyskasz pole do dalszej rozmowy.

  7. Nawiązuj kontakt poprzez uczestnictwo w dyskusji. Warto mieć w swojej sieci osoby, od których można się czegoś nauczyć. Jeśli zauważysz ciekawy komentarz i dostrzeżesz, że ta osoba ma np. podobne do twoich poglądy, ma interesującą cię wiedzę i dzieli się nią, możesz wysłać jej zaproszenie. Twój newsfeed może się stać pełen potencjalnych klientów i wiedzy, którą ty chcesz mieć i która interesuje twoich klientów.
  8. Dostarczaj treści dostosowanej do potrzeb odbiorców. Pomoże ci w tym odpowiedź na pytanie o problemy grupy docelowej. Ciekawe publikacje dostarczają obserwujących.
  9. Umieść widżet prowadzący do twojego profilu (tzw. badge) na swojej stronie internetowej lub blogu.
  10. Zapraszaj na swój profil w mediach społecznościowych. Żeby ludzie wiedzieli, że jesteś na LinkedIn, warto im o tym powiedzieć.
  11. Wykorzystuj spotkania networkingowe, by poszerzać swoją sieć. Korzystaj z funkcji „Znajdź w pobliżu” i z kodu QR, który znajdziesz w smartfonie klikając w małe kwadraciki po prawej stronie w wyszukiwarce. Skanuj kody innych osób, by wymieniać się wirtualnymi wizytówkami.
  12. Wybieraj tematy, które cię interesują poprzez obserwowanie hashtagów (wpisujesz #tematktórycięinteresuje w wyszukiwarkę contentu i po lewej stronie klikasz „obserwuj”). Docierasz w ten sposób do ludzi, którzy mają wiedzę, która może cię interesować lub docierają do podobnej grupy docelowej, z którą w prosty sposób możesz nawiązać kontakt.

Pamiętajmy o etyce zawodowej. I o tym, żeby nie zatracić społecznościowego charakteru LinkedIn. „Masówka” szybko zostanie wychwycona przez potencjalnego klienta. Podobnie jak posty, które „mają zrobić zasięg”.

Ważny jest umiar i rozsądek.


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *