Arrow
Arrow
Slider

Rozsmakuj klienta w twojej marce! – Zaangażowanie i lojalność


Ten artykuł możesz również odsłuchać:


Mam nadzieję, że dostrzegasz już wielką wartość, jaką daje inbound sales oraz prostotę tej metodologii, która umożliwia w nieskomplikowany sposób pozyskiwanie nowych klientów osobom, które do tej pory nie miały nic wspólnego ze sprzedażą, które twierdziły, że nie umieją sprzedawać i zarzekały się, że sprzedaż nie jest dla nich.

Wystarczy oprzeć swoją markę na kilku wartościach, z których główną będzie szczerość i autentyczność, oferować pomoc w dziedzinach, na których znasz się najlepiej i podtrzymywać relacje z nowymi odbiorcami, jak i z istniejącymi.

No właśnie. Co zrobić, kiedy osoba, której pomogliśmy i która stała się najpierw naszym biernym obserwatorem, następnie aktywnym uczestnikiem, by zostać zadowolonym klientem? Czy poprzestać na tym i skupić się w dalszym ciągu na pozyskiwaniu nowych odbiorców?

Pamiętaj o osobach, które skorzystały z Twoich usług. O tych bardziej, jak i mniej zadowolonych. Nie pozwól im o tobie zapomnieć. Jeśli klient miał już bezpośredni kontakt z marką, przetestował na własnej skórze, w jaki sposób działasz ty, twoja marka, twoje usługi czy też produkty, to być może – jeśli wrażenia zakupowe były pozytywne lub jeśli ewentualny proces reklamacyjny został rozstrzygnięty w odpowiedni pozytywny sposób – skorzysta z twojej oferty po raz kolejny lub poleci cię innym osobom, które będą miały podobne problemy, jak on w momencie kontaktu sprzedażowego z twoją marką.

Większość działań, jakie podejmujesz w procesie sprzedaży według metodologii inbound sales, ma za zadanie nie tylko sprzedaż w efekcie nawiązania i ocieplenia relacji z potencjalnym klientem, ale także podtrzymanie relacji z odbiorcami, permanentne dostarczanie wartości (ang. nurturing), dbanie o jakość komunikacji między twoją marką a światem zewnętrznym.

Newsletter czy też inne kampanie mailingowe, nie służy tylko i wyłącznie do nawiązywania relacji i nawoływania do zakupu, ale jest nicią, która choćby była najdelikatniejsza, tworzy związek między tobą a odbiorcami twojej marki. Im częściej kontaktujesz się ze swoimi subskrybentami, im bardziej wartościowe treści im udostępniasz, tym bardziej przywiązują się oni do Twojej marki i do Ciebie.

Nawet jeśli zakończysz sprzedaż określonego produktu, kontynuuj komunikację mailową ze swoimi odbiorcami. Co jakiś czas prześlij im wiadomość z nowościami, które np. znajdą na twojej stronie internetowej. Raz na kwartał możesz zaproponować specjalną zniżkę. Lub program afiliacyjny, dzięki któremu mogą zyskać określone korzyści poprzez polecanie twojej marki innym osobom.

Sprzedaż powinna być dodatkiem do komunikacji, którą prowadzisz ze swoimi fanami w mediach społecznościowych. Idąc tym tokiem myślenia, cykl postów promujących sprzedaż określonego produktu lub usługi, powinien naturalnie przechodzić w komunikację mającą na celu przyciąganie nowych odbiorców, a więc budowanie relacji lub odbywać się równolegle z działaniami z poprzednich etapów procesu sprzedaży według metodologii inbound sales.

Sprzedaż sama w sobie jest nagrodą i zwieńczeniem Twojego wysiłku, polegającego na ustawicznym dzieleniu się wartością.

Pamiętaj o tym.

I działaj tak, żeby twoja marka zachwycała.


Koniecznie przeczytaj pozostałe artykuły z CYKLU.


Jeśli chcesz czytać więcej podobnych artykułów, zapisz się na NEWSLETTER i obserwuj mój FANPAGE na Facebooku.


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *