Arrow
Arrow
Slider

Rozsmakuj klienta w twojej marce! cz. 6

Sprzedawaj poprzez efekt WOW!


Ten artykuł możesz również odsłuchać:


Kiedy znasz już swojego klienta i wykonujesz regularne działania, by przyciągnąć jego uwagę i pozyskać do niego kontakt, możesz zacząć się już zastanawiać na temat tego, jak z potencjalnie zainteresowanych osób, które odwiedzają twoją stronę internetową uczynić klientów, zainteresowanych skorzystaniem z twojej oferty.

Przede wszystkim samo pozyskanie kontaktu do osoby nie załatwia sprawy. W zasadzie to dopiero początek. Bo jeśli nie wykonasz żadnego ruchu, nie zaplanujesz szeregu działań, które będą miały na celu podtrzymanie uwagi odbiorców, stracą oni wszelkie zainteresowanie i zaczną zniechęcać się do twojej oferty. Niezależnie od tego, co promujesz, nieregularne działania dają wrażenie chaosu i umniejszają twój profesjonalizm.

Jeśli więc chcesz, by twoi odbiorcy chętnie otwierali wiadomości, które do nich piszesz, potrzebujesz zadbać o to, aby mieli stały kontakt z twoją marką. Zarządzanie relacją z klientem jest kluczowe (pisałam już o tym w jednym z moich ARTYKUŁÓW) na każdym etapie procesu sprzedażowego. Nieważne, czy dopiero nawiązujesz kontakt z potencjalnie zainteresowanymi, czy prezentujesz ofertę, czy obsługujesz reklamację – na każdym etapie myśl o tym, w jaki sposób twoje działanie wpływa na doświadczenie klienta, które on niewątpliwie odczuwa.
Pytanie tylko, czy odczuwa je pozytywnie czy negatywnie. A może twoja aktywność lub twój sposób prezentacji wartości, twój sposób komunikacji nie docierają do odbiorcy i są odbierane zupełnie neutralnie.

Twoim celem jest wzbudzenie zachwytu, przedstawienie swojej marki jako projektu WOW, który wydaje się być jedynym słusznym rozwiązaniem problemu klienta. Jeśli pierwsze wrażenie pozostawiłeś pozytywne, to kuj żelazo póki gorące – podtrzymuj dobre emocje, jakie wzbudzasz, poprzez regularną komunikację.

Komunikacja na wielu polach: w mediach społecznościowych, na blogu, osobiście, poprzez e-mail marketing. Uświadom swoim klientom, że warto czytać twoje posty, wpisy na blogu, otwierać twoje wiadomości mailowe. Dzięki temu wzrośnie prawdopodobieństwo zakupu, kiedy ty będziesz gotowy do tego, żeby przedstawić swoją ofertę. Dostarczaj regularnie wartość poprzez wszystkie kanały, którymi kontaktujesz się ze swoimi odbiorcami. Pamiętaj, że żyjemy w czasach omnichannel, zarządzanie wielokanałowe odchodzi powoli w zapomnienie.

Automatyzuj działania po to, żeby oszczędzić swój czas. Jednak twój klient powinien wiedzieć, że jesteście w stałym kontakcie, że twoja działalność jest zorganizowana i strategicznie zaplanowana (jednym słowem: ma ręce i nogi).

Zbieraj dane po to, żebyś mógł je później wykorzystać, by jeszcze skuteczniej docierać do swoich potencjalnych odbiorców. Zainstaluj Google Analytics na swojej stronie, Pixel Facebooka. Śledź, kto odwiedza twoje profile w mediach społecznościowych, kto interesuje się twoją marką. Możesz skorzystać z takim firm, jak Brand24, by monitorować frazy kluczowe, które często pojawiają się w kontekście twojego biznesu (np. nazwa twojej firmy, nazwa produktu a nawet twoje imię i nazwisko, jeśli chcesz mieć pełną kontrolę nad twoją marką osobistą).

Dostosuj swój sposób komunikacji do stopnia zainteresowania odbiorców. Jeśli z zebranych przez ciebie danych wynika, że pewna grupa osób zawsze otwiera twoje wiadomości, klika w linki, które w nich umieściłeś, to napisz do nich inną wiadomość niż do osób, które otwierają, ale nie klikają w zawartość.

Jeśli ktoś wykazuje duże zaangażowanie w stosunku do udostępnianych przez ciebie treści, jest bardzo prawdopodobne, że będzie zainteresowany zakupem, że stanie się orędownikiem twojej marki i będzie polecał cię innym. W związku z tym powinieneś dbać o takie osoby, jak o prawdziwy skarb i dostarczać im treści, które jeszcze bardziej przywiążą ich do twojej marki.

Nie jest łatwo pozyskać lojalnego klienta. Ofert jest dużo. Ceny są niskie. Najlepszym i według mnie najprostszym sposobem jest właśnie zastosowanie metodologii inbound sales, czyli naturalnej sprzedaży poprzez szczerą chęć pomocy odbiorcom. Przyciąganie uwagi klienta poprzez wartościowe treści, które rozwiązują jego problemy jest najlepszym punktem wyjścia do sprzedaży produktów lub usług w przyszłości.


Koniecznie przeczytaj pozostałe artykuły z CYKLU.


Jeśli chcesz czytać więcej podobnych artykułów, zapisz się na NEWSLETTER i obserwuj mój FANPAGE na Facebooku.


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *