Arrow
Arrow
Slider

Rozsmakuj klienta w twojej marce! cz. 4

Efekt przyciągania

Ten artykuł przeczytasz również w książce Marka osobista bez tajemnic. Przewodnik dla skutecznych menedżerów kariery.

marka osobista książka


Ten artykuł możesz również odsłuchać:


Skuteczna sprzedaż wykorzystuje efekt synergii z połączenia dziedzin sprzedaży i marketingu.

Zanim twoja marka zacznie przyciągać nowych klientów jak magnes, potrzebujesz planu działania i działania według planu, które spowoduje, że leady będą się generować automatycznie. Jaki powinien być twój pierwszy krok do tego, żeby z nieznajomych uczynić potencjalnie zainteresowanych, a z tych ostatnich – docelowo klientów, którzy nie tylko będą korzystać z twojej oferty, ale będą z zaangażowaniem opowiadać o niej innym?

Przyciągaj klientów.

Przede wszystkim zastanów się, w jaki sposób możesz pomóc swojemu odbiorcy. Wiesz już, kim on jest (poruszałam ten temat w poprzednim ARTYKULE z cyklu). Czas dostosować do niego odpowiedni komunikat. Twoim zadaniem i celem do wykonania jest dawanie wartości, przez co ludzie sami zaczną się tobą/ twoją ofertą/ twoją marką interesować. Pomagaj klientowi, rozwiązuj jego problemy.

Zmień swój sposób myślenia i spróbuj zrozumieć sposób postrzegania twojego klienta, żeby uzyskać najlepszy efekt.

W jaki sposób przyciągać klienta?

Przede wszystkim systematycznie zapewniając cenny dla klienta content – treść, która okaże się dla niego przydatna. Możesz to robić, pisząc blog, możesz prowadzić profile w mediach społecznościowych, w których będziesz publikował posty stanowiące rozwiązanie konkretnych problemów. Możesz udzielać się w różnorodnych organizacjach, których z jednej strony ty sam będziesz mógł wykorzystać swój potencjał i zdobyć ciekawe doświadczenie, być może również rekomendacje, z drugiej strony będziesz mógł pomagać osobom, którym brakuje wiedzy w twoich dziedzinach.

Co dajesz osobom, które odwiedzają twoją stronę internetową? Które odwiedzają stronę internetową twojej firmy? Jeśli chcesz, by ktoś zapamiętał ciebie, twój produkt, twoją ofertę, twoją stronę, żeby kiedyś na nią wrócił i żeby polecał treści, które na niej zobaczył i których doświadczył innym, powinieneś zadbać właśnie o jego pozytywne doświadczenie.

Nie sztuką jest wypełnić twoje miejsce w sieci treścią. Sztuką jest wypełnić je w taki sposób, żeby osoba, która przypadkowo trafiła na nie, została na dłużej, zapisała się na listę mailingową i stopniowo dojrzewała do tego, by zostać twoim klientem.

Daj coś od siebie.

Jeśli chcesz, by klient dobrze cię zapamiętał i analizował treść twojej oferty, daj mu coś w zamian za jego adres mailowy. Daj mu e-booka, studium przypadku, ćwiczenia itp., które będzie mógł pobrać, jeśli będzie miał ochotę, przestudiować, zweryfikować czy rozwiązujesz akurat te problemy, które on posiada. Możesz zaproponować bezpłatną konsultację (np. 30 min.) – skorzystają z niej nieliczni, ale świadomość, że jesteś otwarty na pomoc, że nie zależy tobie tylko i wyłącznie na pieniądzach, na sprzedaży, sprawi, że świadomość twojej marki w oczach tych osób zdecydowanie wzrośnie.

Bądź aktywny w mediach społecznościowych. Udzielaj się wszędzie tam, gdzie pojawia się problem, który ty możesz rozwiązać. W ten sposób dajesz się poznać innym użytkownikom. Ludzie zapamiętują cię. Widzą, że jesteś gotów, by im pomóc i masz określony zasób wiedzy konieczny do rozwiązania ich problemu. Bądź aktywny w lokalnych środowiskach, by dać się poznać nie tylko wirtualnie, ale i bezpośrednio – fizycznie.

Pamiętaj – nie jesteś botem, jesteś człowiekiem. Twoi potencjalni klienci oczekują kontaktu z człowiekiem, a nie z maszyną. Bądź elastyczny, szczery. I myśl, co jeszcze możesz dla nich zrobić, żeby byli jeszcze bardziej zadowoleni.


Jeśli chcesz czytać więcej podobnych artykułów, zapisz się na NEWSLETTER i obserwuj mój FANPAGE na Facebooku.


marka osobista książka

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *