Arrow
Arrow
Slider

Rozsmakuj klienta w twojej marce! cz.2


Ten artykuł możesz również odsłuchać:


Czym jest inbound sales?

O czym my tu w ogóle rozmawiamy?

Do niedawna sprzedaż w zasadzie koncentrowała się tylko i wyłącznie na dwóch elementach: pogoń za klientem i zamykanie sprzedaży.

To, co się liczyło, to wyniki, skuteczność, konwersja. Ilość sprzedanych produktów, dochód na kliencie. Na drugi plan zeszła satysfakcja z zakupu, zadowolenie klienta, to czy klient w wyniku skutecznie przeprowadzonego procesu sprzedażowego, do nas wróci, czy pójdzie do konkurencji.

Do niedawna nie było istotne, czy oferowane rozwiązanie zaspokaja jakąkolwiek potrzebę klienta, czy rozwiązuje jego problem.
Sprzedaż funkcjonowała w arkuszach kalkulacyjnych. W liczbach zaczynała się i na liczbach się kończyła.

Jednak świat się zmienia, technologia postępuje a wraz z tymi zjawiskami zmienia się również sprzedaż. Kupujący jest teraz sprytny i nie podejmuje pochopnie decyzji. Dokona wnikliwego rozeznania wśród innych kupujących – znajomych, rodziny lub w internecie, rozeznania, które wspomoże go w podjęciu ewentualnej decyzji o zakupie. Sprzedawca oferuje wartość a doświadczenie zakupowe pozostawia w umyśle odbiorcy pozytywne wrażenia.

To, z czym mamy do czynienia, to jeśli nie rewolucja, to na pewno ewolucja.

Jak podaje Hubspot 90% procesów zakupowych kończy się jeszcze zanim dojdzie do kontaktu z klientem.

Jak to możliwe?

Żyjemy w świecie nowej sprzedaży, sprzedaży konsultacyjnej. Twój potencjalny odbiorca, jeszcze na długo przed tym, zanim zostanie twoim klientem, znajduje cię w internecie, robi konkretny research, zapoznaje się z tobą, sprawdza, jaką dajesz wartość, przyzwyczaja się do ciebie, weryfikuje czy informacje, których udzielasz rzeczywiście rozwiązują jego problemy i spełniają potrzeby oraz oczekiwania.

Dopiero gdy systematycznie dawana przez ciebie wartość, utrwali w umyśle twojego odbiorcy twój obraz jako osoby/ firmy jako tej, której działania faktycznie pomogą, są korzystne, odpowiadają jego indywidualnemu stylowi czy też typowi osobowości, dopiero wtedy zdecyduje się na zakup.

Świadomość zachodzącej ewolucji sprzedaży zmieniła diametralnie role i zadania sprzedawcy. Z drapieżnika rozszarpującego swoją zdobycz byle tylko zrealizować cel sprzedażowy, ewoluował w doradcę, oferującego pomoc na każdym kroku, dającego wartość, wspierającego w zmaganiu się z trudami codzienności.

Nie, to nie hiperbola. To również nie ironia.

Inbound sales ma specyficzny wymiar – personalny. Sprzedawca jest doradcą, wsparciem i pomocą – zna swojego klienta. I odrobinę daje poznać siebie. Silna marka osobista jest elementem, który zdecydowanie podnosi wartość tego modelu sprzedaży.

Contentryczny świat.

Żyjemy w świecie skoncentrowanym na treści – wartościowym contencie. Wystarczy wpisać interesującą frazę w wyszukiwarkę, by w ułamku sekundy otrzymać tysiące linków, odnośników, artykułów, darmowych materiałów, książek, webinarów. Wszystko, czego potrzebuje twój klient, jest obecnie na wyciągnięcie ręki.

Informacja stała się przedmiotem, a marka produktu lub marka osobista podmiotem sprzedaży.

Twój klient ma obecnie wszystko to, czego potrzebuje. Ma dostęp do wiedzy, do narzędzi, do metod. Jeśli tylko czegoś potrzebuje, sprawdza w internecie, wykorzystuje darmowy content i edukuje się niezależnie od przyjętego w twojej firmie modelu sprzedażowo – zakupowego.

 

Wyobraź sobie dzień, kiedy przyjdziesz do pracy, a twoja skrzynka mailowa będzie pełna wiadomości. Wiadomości od klientów zainteresowanych twoją ofertą, klientów, którzy znają ciebie, wiedzą, czym się zajmujesz, wiedzą, czego mogą się spodziewać po tobie, twojej firmie, jakiej jakości mogą oczekiwać i jaką jakość otrzymają. Dziesiątki i setki wiadomości od klientów, którzy wiedzą, że to, co masz i to, co im dasz, pomoże im rozwiązać ich problemy i spełni ich potrzeby.

Jak możesz sprawić, żeby klienci sami się do ciebie zgłaszali?
Potrzebujesz rozsmakować klienta w twojej marce.

Jak to zrobić?
Tego dowiesz się w kolejnych artykułach.


Jeśli chcesz czytać więcej podobnych artykułów, zapisz się na NEWSLETTER i obserwuj mój FANPAGE na Facebooku.


One thought on “Rozsmakuj klienta w twojej marce! cz.2”

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *