Arrow
Arrow
Slider

Rozsmakuj klienta w twojej marce! cz. 1


Rozsmakuj klienta w twojej marce!

Ten artykuł przeczytasz również w mojej książce Marka osobista bez tajemnic. Przewodnik dla skutecznych menedżerów kariery.

marka osobista książka

Ten artykuł możesz również odsłuchać:


Co zrobić, żeby obce osoby, stały się twoimi klientami a następnie orędownikami oraz promotorami twojej marki? Co zrobić, żeby wieść o twojej firmie i o oferowanym przez ciebie produkcie lub usłudze rozprzestrzeniała się bez zbędnych wydatków na reklamę? Niejako samoistnie, samorzutnie?

Obierz właściwą strategię.

Czasy się zmieniają. Zmienia się również sprzedaż. Co robisz obecnie, żeby pozyskać klientów dla twojej firmy? Co robisz dzisiaj, żeby twoja firma się rozwijała?

Chcę tobie przedstawić rozwiązanie, które zmienia sprzedaż w przyjemność. Chcę przedstawić tobie metodologię, która sprawi, że automatycznie zaczniesz myśleć o sprzedaży jako o jedynej słusznej metodzie pomocy twoim odbiorcom.

Wiesz dobrze, że ludzie nie odbierają telefonów. Telefony ich denerwują. Wiedzą, są głęboko przeświadczeni, że po drugiej stronie słuchawki znajduje się nastawiony na cel sprzedawca, który zacznie z nimi rozmowę jak robot lub katarynka. Czy dalej dzwonisz? Czy wykonujesz tzw. zimne telefony?

Zmień myślenie. Przestań sprzedawać! Zacznij dawać.

To klient ma władzę.

Już wiele lat temu firmy z branży telekomunikacyjnej poszły po rozum do głowy i zaczęły oferować swoim klientom możliwość przetestowania usług, kanałów premium bez konsekwencji. Zaczęły dawać od siebie zupełnie za darmo, żeby zaszczepić w umysłach ludzi potrzebę korzystania z danego produktu.

Zacznij dawać na długo przed tym, zanim zaczniesz sprzedawać. Zapytaj się, w jaki sposób możesz pomóc swojemu klientowi? W jaki sposób możesz ułatwić mu życie? W jaki sposób możesz rozwiązać jego problemy? Oraz jakie on ma problemy? Jeśli znasz niepełne odpowiedzi, zapytaj klienta. Zapytaj osób, które mogą znać twoich klientów. Gdy już będziesz wiedzieć, „co” jest kluczowym czynnikiem, przez który możesz dotrzeć do twojej grupy docelowej, zastanów się „jak” możesz do niej dotrzeć.

Jak możesz im pomóc? Oferując swoją wiedzę: bezpłatne konsultacje, e-booki, kursy, prelekcje, video, case study. Bądź hojny i bezinteresowny, dziel się szczodrze. Twórz treści, które pomogą twoim klientom. Samodzielnie kontaktuj się z klientami, oferując bezpłatną poradę. Wyjdź z inicjatywą.

Co zrobić, żeby wysiłek nie poszedł w las?

Stworzyć formularz zapisu na listę mailingową. W podziękowaniu za zapis, osoba poda tobie swój adres e-mail i być może imię lub inne wybrane dane. Wszystkie przygotowane przez ciebie formy bezpłatnego dzielenia się wiedzą, pomogą jej podjąć decyzję o wypełnieniu formularza zapisu. Jeśli zobaczy wartość w tym, czym się dzielisz, chętnie do ciebie wróci i być może stanie się twoim klientem w przyszłości.

Pytasz się, po co i dlaczego masz to robić? Powiem krótko i dosadnie: jeśli twoja konkurencja oferuje takie formy pomocy klientom, a ty nie, to jaka jest twoja przewaga? Lojalność klienta? Wiara w lojalność klienta jest jak wiara w ślepy los. Może się przytrafić, ale równie dobrze może ją trafić szlag.

Wiesz, o czym tutaj mówię? Metodologia sprzedaży „inbound” (sprzedaż przychodząca) będzie tematem kilku kolejnych artykułów. Dowiesz się, czym jest i jak ją stosować. I zaczniesz zarabiać więcej, pozyskując zaangażowanych klientów.

Do tej pory wciąż goniłeś króliczka. Już wkrótce zaczniesz działać w taki sposób, że króliczek przyjdzie do ciebie sam. Twój biznes zacznie dawać Tobie ogromną satysfakcję, twoja lista kontaktowa wypełni się adresami, a twój portfel wypełni się pieniędzmi.

 

W następnym artykule dowiesz się, czym jest inbound sales, co sprzedaż przychodzącą różni od sprzedaży wychodzącej i dlaczego powinieneś się tym zainteresować na poważnie.


Jeśli chcesz czytać więcej podobnych artykułów, zapisz się na NEWSLETTER i OBSERWUJ mój fanpage na Facebooku.


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *