Arrow
Arrow
Slider

Marka osobista na Facebooku – 10 wskazówek

marka osobista facebook

Twoja marka osobista na Facebooku


Ten artykuł możesz również odsłuchać:


W procesie budowania marki osobistej prędzej czy później staniesz przed pytaniem, w jaki sposób chcesz komunikować się z odbiorcami i być może przed wyzwaniem, związanym z publikacją treści w Internecie. Jeśli zdecydujesz się na obecność w sieci i w swoją strategię rozwoju wpiszesz media społecznościowe, najprawdopodobniej Twoim pierwszym wyborem będzie Facebook.

Słusznie. Nie bez powodu mówi się, że jeśli nie ma cię na Facebooku, nie istniejesz. Z zasady nie lubię tego typu generalizujących określeń, jednak przy pewnych warunkach uznaję ich słuszność. Wspominałam już Joannę Malinowską – Parzydło, autorkę pozycji „Ty jesteś marką”, która w swojej książce przyznaje, że w większości przypadków sprawdza kandydatów w Internecie. To ważne, ponieważ potwierdza spójność działań danej osoby – w prosty sposób możemy zweryfikować, że dana osoba jest tą, za którą się podaje lub podaje się za osobę, którą rzeczywiście nie jest.

Podkreślam, że obecność w sieci, w mediach społecznościowych nie jest absolutnie konieczna. Podkreślam, że jeśli świadomie zaprojektowałeś swoją strategię i nie przewiduje ona jakichkolwiek form funkcjonowania w Internecie, w dodatku wyłączenie tego typu działań pozwoli tobie osiągnąć mimo wszystko zamierzony cel (bo np. masz szeroko rozwiniętą sieć kontaktów, czytaj: znasz, kogo trzeba i te osoby również ciebie znają), to nie musisz prowadzić profili w mediach społecznościowych). Weź pod uwagę zagrożenia, jakie się z tym wiążą. Facebook to nie tylko lukier, wata cukrowa i różowe okulary. To narażenie na tzw. hejt. To ryzyko utraty własnej świadomości: w skrajnych przypadkach możesz doznać rozdwojenia jaźni a to, kim jesteś, może zacząć znikać pod płaszczem internetowego wyidealizowanego tworu twojej wyobraźni.

Jednak jeśli chcesz dotrzeć do szerszej „publiczności”, jeśli chcesz, aby znano cię w całej Polsce, a nie tylko w Hajnówce pod Białymstokiem, jeśli prowadzisz biznes internetowy, jeśli uważasz, że działania, jakie będziesz prowadzić w sieci wpłyną korzystnie na twoją markę osobistą, to nie zastanawiaj się długo, ponieważ twoja konkurencja nie śpi a technologia idzie do przodu. Każda stracona chwila, zmarnowana na zastanawianie się, co pomyślą inni, co się może wydarzyć, czy inni przyjmą ciebie dobrze, oddala cię od twojego celu.


Kiedy już zdecydujesz się wdrażać strategię swojej marki osobistej na Facebooku, pamiętaj o poniższych zasadach:
1. Zadbaj o dobre zdjęcie profilowe.
2. Publikuj przemyślane i wartościowe treści. Pamiętaj, że emocje są złym doradcą.
3. Wypowiadaj się dobrze o innych. Jeśli nie musisz, nie krytykuj.
4. Przyznawaj się do błędów. Nie jesteś cyborgiem, jak sądzę, więc zachowuj się jak człowiek.
5. Bądź spójny.
6. Publikuj regularnie.
7. W miarę możliwości oddzielaj profil prywatny od zawodowego.
8. Jeśli budujesz wizerunek eksperta, dbaj o formę i styl wypowiedzi. Jest niewiele gorszych rzeczy od eksperta, który zapomina o ortografii lub interpunkcji.
9. Bądź aktywnym uczestnikiem sieci: komentuj, udostępniaj.
10. Zanim coś zrobisz, pomyśl, jaką będziesz miał z tego korzyść.


Może spodobać Ci się inny artykuł na ten temat. Znajdziesz go TUTAJ

Jeśli interesuje cię ta tematyka, zapisz się na NEWSLETTER oraz OBSERWUJ mój fanpage na Facebooku.


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *