Arrow
Arrow
Slider

Jak cię widzą, tak cię piszą – ja zewnętrzne


Ja zewnętrzne, czyli jak cię widzą, tak cię piszą…

Artykuł przeczytasz w całości w książce Marka osobista bez tajemnic. Przewodnik dla skutecznych menedżerów kariery.

marka osobista książka

Ten artykuł możesz również odsłuchać:


Mówiliśmy już o tym, jak bardzo ważne w procesie budowania silnej marki osobistej, jest poznanie siebie, swojego wnętrza, talentów, pasji, zainteresowań, słabych i mocnych stron oraz cech charakteru – podstawowych determinant naszego życia, których identyfikacja pozwala nam zrozumieć złożoność procesu decyzyjnego i jego kierunków.

„Jestem choleryczką, co może warunkować podejmowanie szybkich, nieprzemyślanych decyzji.”
„Jestem introwertykiem, dlatego powinienem poświęcić moją uwagę doskonaleniu umiejętności komunikacji interpersonalnej.”

Jednak obraz, jaki mamy sami o sobie, może być zupełnie oderwany od rzeczywistości. Chcemy myśleć o sobie dobrze lub przyjmujemy rolę ofiary i z reguły myślimy o sobie źle. Jesteśmy chorobliwie ambitni, więc małe sukcesy jawią się nam tylko i wyłącznie jako konieczne, niemal rutynowe etapy na ścieżce do realizacji celu, wciąż siebie krytykujemy, bo robimy za mało, za wolno; przesuwamy nasz benchmark nieustannie, jakbyśmy gonili króliczka, którego tak naprawdę nie chcemy dogonić.

To jest nasza rzeczywistość – pierwszy wymiar, pierwsza płaszczyzna naszego (nie)porozumienia z samym sobą. Wymiar naszego cierpienia lub samozadowolenia, satysfakcji lub rozczarowania naszą osobą. Obraz namalowany mniej lub bardziej świadomie, którego kształt jest konsekwencją naszych życiowych doświadczeń, często nieprzepracowanych problemów, ról, które realizujemy. Każdy obraz jest piękny, jednak wymaga ciągłej pracy, wnikliwej analizy, głębokiego samopoznawania się w trybie nieprzerwanym. Każdy element warto przeanalizować pod kątem zgodności z charakterystyką naszego wewnętrznego ja. Dlaczego postąpiłeś tak a nie inaczej? Z czego wynika twoje zachowanie, twoja decyzja? Być może u podstaw leżą niezaspokojone potrzeby, np. uznania czy też samorealizacji. Będąc świadomymi tego typu niuansów, możemy wyciągać wnioski z podejmowanych przez nas decyzji, wpływać na swoje działania i modyfikować je w sposób, który pozostając zgodnym z naszą osobą przyczyni się do realizacji istotnych celów.

Można iść dalej w tej analizie. Warto, a nawet trzeba – wkroczyć w drugi wymiar rozważań o samym sobie. Ja zewnętrzne (outside self) jest

(…)

Więcej przeczytasz w książce Marka osobista bez tajemnic. Przewodnik dla skutecznych menedżerów kariery.

 


Jeśli interesuje cię ta tematyka, zapisz się na mój NEWSLETTER i polub mój FANPAGE na Facebooku.


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *